علل ناباروری

به عدم توانایی بارداری، ناباروری گفته می شود. به شرط آن که  رابطه جنسی بدون جلوگیری در طول یک سال اعمال شود و منجر به تشکیل جنین نشود.

علل-ناباروری

علائم ناباروری

• داشتن سیکل قاعدگی دردناک
  • تغییرات هورمونی
  • رشد برخی از موهای زائد در مناطق خاص
  • سن بالای 35 سال در خانم ها
  • داشتن درد لگنی
  • چسبندگی لگن
  • آسیب در لوله های فالوپی
  • دارا بودن آندومتریوز
  • سقط های مکرر جنین
  • چاقی و افزایش وزن
  • داشتن عفونت در رحم
  • ضعیف یا تعداد کم بودن اسپرم
  • داشتن برخی از مشکلات جنسی در زوج
  • بیماری در پروستات یا بیضه ها

علل ناباروری

یک خانم باید روز دقیق تخمک گذاری خودش را بداند و چنانچه اطلاع درستی نداشته باشد، باید به یک متخصص زنان و زایمان حاذق مراجعه نماید و از زمان آن آگاهی پیدا کند. چنانچه جراحی هایی در رحم اعمال کرده باشد، از جمله: خارج نمودن کیست یا فیبروم های رحمی و … حتما باید به متخصص زنان  اطلاع دهد. اگر مشکل از جانب خانم نباشد، متخصص زنان به معاینه و بررسی مایع منی آقایان و در صورت داشتن بیماری در آلت تناسلی مانند: بیماری واریکوسل یا زود انزالی و … را مورد بررسی و درمان قرار می دهد. باید گفت که مصرف برخی از داروها بارداری را به تاخیر می اندازد.

تشخیص ناباروری

تشخیص ناباروری با سونوگرافی از واژینال و شکم صورت می گیرد که متخصص زنان اقدام به مشاهده سلامت لوله های فالوپی می نماید تا مطمئن شود که اسپرم از طریق لوله های رحمی به تخمک می رسد و عمل لقاح صورت می گیرد. تشخیص ناباروری از راههای و روش های دیگری نیز وجود دارد از جمله: تصویر برداری و نمونه گیری و…

درمان ناباروری

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و ابداع برخی از تجهیزات کمتر زوجی از عارضه ناباروری در رنج می باشند و اغلب با مراجعه به یک متخصص زنان این پروسه را درمان می نمایند. باید گفت که درمان ناباروری به صورت مختلف می باشد، که بهترین و مناسب ترین آن را متخصص زنان با مشورت متقاضی اعمال می نماید که هیچ گونه خطری برای بیمار به همراه ندارد و در صورت مراقبت های پس از آن نتایج مطلوب و ایده آلی کسب می شود. می توان از روش های ناباروری به روش ناباروری با  IUI ، روش ناباروری با IVF  ، اهدای تخمک و… اشاره نمود.

درمان ناباروی

درمان ناباروری با ivf