عفونت رحم :

عفونت رحم یکی از بیماری های آزار دهنده در بانوان است که بسیاری از بانوان به این بیماری مبتلا می شوند ، از علائم شایع این بیماری درد شکم ، خارش واژن و ترشحات می باشد که برای درمان عفونت راه های مختلفی وجود دارد که بسته به میزان عفونت و علائم آن پزشک روش های مختلفی را برای درمان توصیه می کند ، اما در اغلب موارد از آنتی بیوتیک استفاده می کنند .

عفونت رحم چه تغییراتی را در بدن ایجاد می کند :

عفونت رحم سبب تخریب بافت های نزدیک لوله های رحم ، تخمدان ها را سبب می شود  ، به هم گسیختگی لوله های رحم ، تخمدان ها یکی دیگر از تاثیرات عفونت رحم در بدن بانوان می باشد .

عفونت رحم

علت ایجاد عفونت رحم :

عفونت رحم معمولا در اثر عوامل مختلفی به وجود می آید نظیر انگل ها ، قارچ ها ، ویروس ها و عفونت های باکتریایی ایجاد می شود ، البته راه های دیگری برای عفونت رحم وجود دارد نظیر عفونت پس از زایمان ، انتقال بیماری از طریق خون و عفونت پس از سقط جنین از دیگر عوامل ایجاد عفونت رحم می باشند .

انواع مختلفی برای عفونت رحم وجود دارد که باعث بروز این بیماری می شود .

راه های پیشگیری از عفونت رحم :

• شستن مقعد پس از دفع مدفوع به سمت جلو و عقب
  • مرتب کردن لباس زیر همیشه و استفاده از لباس زیر های نخی
  • خشک نگه داشتن واژن
  • استفاده از کاندوم در زمان مقاربت جنسی

درمان عفونت رحم :

برای درمان عفونت رحم روش های مختلفی وجود دارد ، پس از معاینه شخص توسط پزشک متخصص زنان می توان بیان کرد که چه روشی را برای چه عفونتی انجام شود مناسب است ، دکتر بختیاری متخصص زنان و زایمان به روش های مختلف به درمان عفونت رحم می پردازد .

معمولا استفاده از آنتی بیوتیک بهترین راه درمان عفونت رحم است .

دکتر بختیاری در زمینه بیماری زنان و زایمان بسیار موفق هستند و می توان  دکتر بختیاری را به عنوان یک متخصص زنان خوب در تهران شناخت.

با تشکر مدیریت سایت دکتر بختیاری متخصص زنان