درمان ناباروری

زوجی که یک سال به صورت مداوم و بدون استفاده از هیچ گونه  روش های جلوگیری از بارداری برای بچه دار شدن تلاش کنند و بارداری صورت نگیرد ،حتما باید نزد متخصص ناباروی بروند تا موقعیت خود را بررسی کنند.نمی توان به راحتی و بدون بررسی های دقیق به زوجین برچسب ناباروری زد.

در چه شرایطی باید هرچه سریعتر برای درمان اقدام کرد؟

• افرادی که سابقه ی ناباروری در خانواده ی آنها وجود دارد.
  • زنانی که سابقه ی جراحی و یا چسبندگی در ناحیه شکم داشته باشند.
  • در صورتی که سن زن از 35 سالگی گذشته باشد و یا به طور کلی سن زوجین بالا باشد.

درمان ناباروری

متناسب با دلايل و علت​هاي مختلفي که براي ابتلا به ناباروري و نازايي در مردان و زنان وجود دارد، شيوه‌هاي مختلفي براي درمان نازايي و ناباروري وجود دارد که متناسب با علت بيماري توسط متخصص به بيماران توصيه مي​شود.

تحریک تخمگ گذاری:

این روش درمان برای زنانی به کار می روند که دچار اختلال در تخمک گذاری هستند.به این ترتیب آنها در دوره های درمانی که پیشرو دارند ،با استفاده از دارو درمانی و هورمون درمانی اختلال تخمک گذاری را پشت سر می گذارند.

ميکرواينجکشن:

در ناباروری هایی که علت مردانه است ،از این شیوه ی درمان استفاده می کنند.پیش از هر چیز تخمدان ها توسط داروهای محرک تخمک گذاری تحریک می شود و پس از آماده سازی تخمک ها،یک اسپرم در شرایط آزمایشگاهایی به داخل تخمک تزریق می شود .

لقاح خارج از رحمی:

در این شیوه ی درمان لقاح خارج رحمی یا باروری در محیط آزمایشگاهی انجام می شود .این روش در صورتی که لوله های رحمی آسیب دیده باشند یا اختلال در عملکرد آنها مشاهده شود از سوی متخصص به بیمار توصیه می شود.

IUI

در شيوه درماني IUI اسپرم هاي فعال پس از جداسازي و آماده سازي به شکل مصنوعي، همزمان با تحريک تخمک گذاري به رحم هدايت مي شوند.