تغییرات واژن بعد از یائسگی

تغییرات واژن بعد از یائسگی تاثیرات فراوانی را بر زندگی زناشویی زنان می گذارد.

واژن زنان بعد از ورود به دوران یائسگی روبه پیری و افسردگی می رود.در این عارضه، دیواره‌های واژن نازک‌ تر می‌شود و حالت ارتجاعی طبیعی و منبع خونی آن کاهش می‌یابد. کاهش مخاط محافظ واژن، رطوبت داخلی آن را کاهش می‌دهد و ضخامت ایجاد شده باعث کم شدن نرمی و لیزی داخل واژن می‌شود.

تغیرات واژن اثرات جسمی و روانی فراوانی را با خود به همراه دارد .می توان گفت در حدود 40 درصد از زنان پس از ورود به سن یائسگی این مشکل مسئله ساز می شود .

با ورود به دوره یائسگی تغییرات هورمونی ،سبب کاهش در تولید هورمون استروژن می شود ،همین امراحتمال ابتلا به سرطان را در آنها افزایش می دهد.

علائم تغییرات واژن در دوران یائسگی

• ضخیم شدن، خشکی و التهاب دیواره‌های واژن
  • خشکی و خارش واژینال
  • احساس سوزش و تحریک‌پذیری واژن
  •  دشواری در دفع ادرار
  •  درد ناحیه واژن در حالت عادی
  •  احساس درد هنگام برقراری رابطه جنسی

این علائم سبب بروز مشکلاتی برای زنان می گردد و در صورت عدم درمان دوران یائسگی برای فرد بسیارآزاردهنده می باشد.

البته باید یادآور شویم که امروزه برای این بیماری روش های درمانی مختلفی به وجود آمده است که به راحتی بیمار درمان می شود.

تغییرات واژن بعد از یائستگی

درمان تغییرات واژن بعد ازیائسگی

درمان تغییرات واژن بعد از یائسگی در ابتدایی ترین حالات با کمک کرم های جلوگیری کننده یا درمان جایگزین هورمونی می باشد،که بسیار اثر بخش می باشند .

مونالیزا تاچ نیز یکی از روش های مدرن برای درمان این ام می باشد .این روش چند سالی است که وارد بازار گردیده است و می‌تواند اثرات مثبتی روی جوان‌سازی واژن و از بین بردن علائم دوران یائسگی و پس از آن داشته باشد.در واقع می توان با استفاده از این دستگاه درمان خشکی واژن، جوانسازی واژن و درمان مشکلات یائسگی را انجام داد.

خدمات دکتر معصومه بختیاری متخصص زنان