بیماری های پوستی واژن

بیماری های پوستی در ناحیه تناسلی به دلیل ویژگی های آناتومیک بدن به وجود می آیند و معمولا هم به دلیل رابطه زناشویی در زن ها و مردها ایجاد می شوند. بیشتر آنها هم قابل انتقال و عفونی هستند.

زگیل تناسلی که منشاء آن یک ویروس است که از طریق رابطه زناشویی منتقل می شود و به صورت برجستگی ناحیه تناسلی خود را نشان می دهد. ممکن است در ابتدا این زگیل ها کوچک باشند و برای همین هم  فرد در پی درمان آنها نباشد اما به مرور زمان بزرگ تر خواهندشد.

این نوع زگیل ها معمولا درمان دارویی ندارند اما می توان آنها را تخریب کرد یا با ترکیب های موضعی آنها را از بین برد البته واکسن هایی نیز وارد بازار شده است که می توان برای پیشگیری از این بیماری از آنها استفاده کرد.توصیه می شود با دیدن کوچکترین علائم به یک متخصص زنان خوب در تهران مراجعه کنید تا هر چه سریعتر مشکل برطرف گردد.

تبخال تناسلی نیز یکی دیگر از بیماری های تناسلی محسوب می شود و هم یک عفونت ویروسی است . این بیماری معمولا به صورت زخم اولیه موضعی با تمایل به بهبود و عود مجدد موضعی تظاهر می کند. در خانم ها محل ابتدایی ظاهرشدن ضایعات، واژن و دهانه رحم است و پس از عود، زخم ها در واژن، پوست اطراف مقعد، پاها و باسن ایجاد می شود.

برای درمان تبخال تناسلی داروهای خاصی وجود دارد اما چون یک بیماری ویروسی است، درمان قطعی ای ندارد. بهترین راه برای پیشگیری از این نوع بیماری ها استفاده از کاندوم است که آن هم پیشگیری قطعی محسوب نمی شود.

در مردان آلت تناسلی یا ناحیه شرمگاهی محل بروز زخم های تبخال تناسلی است. تبخال تناسلی ممکن است در سایر نقاط دستگاه تناسلی، اطراف مقعد و دهان زن و مرد، با توجه به رفتار جنسی آنها ایجاد شود.

بیماری-های-پوستی-واژن

زخم و التهاب پوست در ناحیه تناسلی جزو بیماری های مقاربتی است و بین زن ها و مردها مشترک است. بیماری های مقاربتی که می توانند علائم التهاب و زخم در پوست ناحیه تناسلی دهند، متعدد هستند ولی بیماری های سوزاک و تبخال ناحیه تناسلی و سیفلیس شایع ترند. سیفلیس از یک زخم در ناحیه تناسلی شروع می شود که به صورت برجسته روی سطح پوست خودنمایی می کند و قابل لمس است. اگر این زخم درمان نشد، سیستم عصبی را دربر می گیرد. این بیماری بین زن و مرد مشترک است و اگر درمان نشد به همسر هم منتقل می شود.

چه نوع بیماری های قارچی ای بیشتر آقایان را تهدید می کند؟

تینه آکروریس، یکی از شایع ترین عفونت های قارچی پوست است و به صورت عفونت سطحی و خارش ناحیه کشاله ران و پوست خود را نشان می دهد ،که بیشتر در آقایان دیده می شود . و بیشتر از طریق استفاده از حوله های آلوده و مشترک و ملحفه ها ای از سایر مناطق آلوده بدن مانند ناخن دست و پا به کشاله ران منتقل می شود. چاقی و پوشیدن لباس های زیر تنگ یا خیس از عوامل مستعدکننده این نوع عفونت هستند شیوع این بیماری در آقایان به نسبت 3 برابر بیشتر می باشد .

ذکر این نکته ضروری است که باید گفت سرطان بیضه منشا عفونی ندارد ،ولی این بیماری را باید جدی گرفت .اگر هر تغییر ونامنظمی در بیضه دیده شود هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنید .