بیماری عفونی زنان

بیماری عفونی زنان در تمام سنین در دسته بیماری های شایع در زنان  می باشد . بیماری عفونی زنان مربوط به عفونت دستگاه تناسلی می باشد و زمان خاصی برای شروع این بیماری تعریف نشده است .
ازجمله علائمی که زمینه بیماری عفونی زنان می شود می توان عفونت لگنی ،ترشحات بدبو ،خازش و سوزش دستگاه تناسلی ،نازایی و چسبندگی لوله ها را نام برد .
علائم بیماری عفونی زنان در ترشحات خارج شده از واژن زن می باشند ،در صورتی که این ترشحات بدبو ،حجیم ،جرکی و رنگی باشند ازعلائم بروز بیماری های عفونی دز زنان می باشند .
بیشتر متخصص زنان روابط جنسی زا نیزازعلل بروز بیماری های عفونی زنان می دانند . رعایت بهداشت درحین روابط جنسی یک اصل مهم در پیشگیری از انواع بیماری های زنان می باشد .
برای رعایت بهداشت در حین رابطه استفاده ازدوش واژینال و واژینیت باکتریال بسیار کاربرد دارند .

بیماری-عفونی-زنان
عوارض بیماری های عفونی زنان

بیماریهای عفونی زنان در حالت شدید خود می تواند برای افراد خطرآفرین باشد و باعث عوامل زیر در فرد شوند .
درزنان باردار سبب زایمان زودرس، زایمان سزارین و یا حتی سقط جنین شود.
خطرپارگی زود رس پرده بکارت
بیماری های التهابی لگن

عفونت دستگاه تناسلی محدودیت سنی ندارد با اینکه برای این بیماری روش های درمانی مشخصی تعیین شده است اما باید برای درمان بیماری های عفونی زنان مدت زمان طولانی پروسه درمان را ادامه بدهیم .

دلایل بروز بیماری عفونی زنان

این بیماری بیشتر به وجود هورمون استروژن در واژن دیده می شود .سایزعفونت ها نیزبا شروع واژینیت آتروفیک در هنگام یائسگی نمایان می شوند .
به این نکته باید توجه کرد که عفونت دستگاه تناسلی با عفونت مثانه بسیار متفاوت می باشد ،اما ممکن است گاهی علائم بروز این دو نوع عفونت مانند تکرر درادرار هم در عفونت مثانه و هم در عفونت دستگاه تناسلی دیده شود .
در صورت دیده شدن هریک ار علائم ذکرشده هر چه سریعتر برای درمان به متخصص زنان مراجعه کنید .

روش های پیشگیری از عفونت دستگاه تناسلی

پوشیدن لباس های نخی